Aquarium, Halloweencruise, bezoek en excursie Finse!

5 november 2017 - Stavanger, Noorwegen

Hei alle sammen!

Zoals de titel al doet vermoeden is er sinds mijn laatste reisverslag heel veel gebeurt! Zo ben ik samen met Kim naar het aquarium in Bergen geweest, heb ik mijn stage afgerond en ben ik op een Halloweencruise geweest!

Samen met een groepje van ongeveer 10 internationals zijn we op 21 oktober aan boord gestapt van de MS Stavangerfjord. Onze reis ging van Bergen-Stavanger-Hirthals-Langesund en weer terug naar Bergen. We hebben ons het hele weekend vermaakt met karaoke, bingo, een pyjamaparty, speeddating en een Halloweenfeestje. Ik heb geleerd dat alcohol, veel eten en een harde wind op open zee niet samen gaan. Maar bovenal was het een leuk weekend!

26 oktober was de dag waar ik al een hele tijd naar uit had gekeken. Suus, Joke en Ritha kwamen op bezoek! 's Ochtends vroeg ging ik naar het vliegveld om ze op te halen, om de spanning op te bouwen kwamen ze als allerlaatste door de gate en toen kon het feest beginnen! Ik heb eerst mijn huis laten zien en daarna zijn we de stad in gegaan om te laten zien waar ik de afgelopen maanden door heb gebracht. We zijn met de Fløibanen naar boven gegaan en hebben vanaf Fløyen een mooie zonsondergang gezien. Nadat we door de loslopende geiten op de berg aangevallen werden zijn we weer naar beneden gegaan waar we in het centrum hebben gegeten. De volgende dag regende het als vanouds, we zijn de stad weer ingeweest, hebben de Fantoft staafkerk gezien en zijn naar de opening van een expositie geweest in het museum. Op zaterdag hebben we een auto gehuurd waarmee we richting Mostraumen zijn gereden. We hebben van het Noorse landschap genoten en zelfs het einde van de regenboog gevonden. 's Avonds hebben we een Escaperoom gedaan in Bryggen, waar we de schat vn de gebroeders Hanseaticus hebben gevonden. Daarna hebben we nog een ijskoud drankje gedaan in de Ice Bar en toen was de laatste dag alweer voorbij.

Zondag hebben we Joke en Ritha op het vliegtuig gezet, Suus bleef nog een week langer! Op de terugweg zijn we bij het zwembad uitgestapt waar we lekker hebben gedobberd en in de sauna zijn geweest.

Dinsdag 31 oktober stond er een excursie naar de sneeuw op het programma. Omdat mijn leerkrachten heel aardig zijn mocht Suus met ons mee. We gingen met de trein van Bergen naar Finse. Hier lag al een hele laag sneeuw, perfect voor een aantal hikes en het bouwen van een iglo. Op de tweede dag stond er een lange hike richting een grot op het programma. In groepjes moesten we aan de hand van een kaart zelf navigeren naar de locatie. Dit ging onze groep opzich goed af, ware het niet dat ik onderweg tot mijn knie in een met sneeuw bedekt meertje stapte en dat Suus en ik een stukje verder samen besloten om in een met sneeuw bedekte rotsspleet te stappen. Na deze obstakels kwamen we aan bij de grot waar we achter onze leerkracht aan naar binnen kropen. De ingang was zo'n 25 cm smal dus dat was echt met een ingehouden buik naar binnen. Na een barre tocht (met een gekneusde enkel voor Suus) kwamen we nat tot op het bot weer thuis. Hier hebben we lekker opgewarmd en 's avonds hebben we met zijn allen spelletjes gespeeld. De laatste dag moesten we een symmetrisch kunstwerk maken in de sneeuw en gingen we met de slee de berg af. Het zonnetje scheen gelukkig en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt,

Vrijdagavond hadden we het tweede huisfeest in ons huis. Dit was erg gezellig! Suus had alcohol meegenomen vanuit Nederland, wij waren zaterdag dus niet heel veel waard.. Zondagmorgen heel heel erg vroeg heb ik Suus naar het vliegveld gebracht. Alle leuke uitstapjes en bezoekjes zitten er voorlopig weer op. Het is nu tijd om aan de bak te gaan en te leren voor de tentamens.

Tot het volgende verslag,

Ha det bra!

1. Hanneke Feikema:
    5 november 2017
    Práchtig Kirsten, wat weer een mooi verslag en de foto's erbij geven een echt idee hoe geweldig het daar is. Geniet nog even van alle mooie belevenissen! ! Dikke tút van ons
    John en Hanneke 😘
  2. Tina:
    5 november 2017
    Ben jaloers. Wat een leuke dingen zijn er daar te doen. Kunnen wij niet langs komen met de kerst? We zijn wel met zijn 5-en!