Laatste weken: tentamens, skivakantie en bezoek

24 december 2017 - Åre N, Zweden

Hei alle sammen,

De laatste update uit Noorwegen! De afgelopen weken stonden in het teken van afronden en afscheid nemen. Op 4 december had ik mijn laatste tentamen, alles wat ik het afgelopen semester heb geleerd werd getoetst met een final assesment. Hier haalde ik een dikke vette 9,5 op! Dus ondanks alle uitstapjes, vakanties en tripjes heb ik ook daadwerkelijk nog iets geleerd hier haha.

De rest van de week had ik het ene naar het andere afscheidsfeestje. Van klasgenootjes, en van internationale studenten die gelijk na de tentamens alweer terug vlogen. Mijn tijd zit er voorlopig nog niet op, eerst nog vakantie!

Van 13 tot 19 december ben ik met Kim (NL), Ralph (NL), Tobias (Duitsland) en Michael (Schotland) naar Trondheim en Zweden geweest. We hebben eerst Trondheim onveilig gemaakt en zijn daarna de grens over gereden om in Åre te gaan skiën. Een perfect einde van de afgelopen maanden in Noorwegen.

Eenmaal thuis moest ik heel gauw mijn kamer poetsen en alles inpakken. Want terwijl de laatste internationals de 21e naar huis vlogen stond ik op het vliegveld om papa, mama en Jesper op te halen! De allerlaatste week van mijn avontuur mag ik hen laten zien wat ik de afgelopen maanden allemaal heb uitgespookt.

We hebben een appartement gehuurd iets buiten de stad. Ik heb ze de stad al laten zien en we zijn al op een roadtrip geweest om de prachtige fjorden te bekijken. Tweede kerstdag vliegen we terug en dan zit het avontuur er op..

Het was een prachtig halfjaar met heel veel indrukken en fantastische avonturen. Herinneringen voor het leven gemaakt en zelfs vriendschappen gesloten die zelfs terug in Nederland nog houdbaar zijn. Ik ben blij dat ik deze kans met beide handen heb aangegrepen. Terug in Nederland moet ik nog twee tentamens maken en dan ben ik afgestudeerd. Dan zal het grote mensenleven voor mij toch echt gaan beginnen, een volgend avontuur!

Ik wil iedereen bedanken voor de belangstelling in mijn verhalen en ik wil iedereen een fijne kerst en een fantastisch 2018 wensen!

Liefs Kirsten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne Conway:
    24 december 2017
    Wat een geweldige indrukken heb jij opgedaan.Dit staat voor altijd in je geheugen gegrift. Fijne kerstdagen met Papa, Mama en Jesper en tot gauw.
    God Juk.
  2. Dirkje van Riet:
    24 december 2017
    Een mooi begin van de start van je leven,en fijne kerstdagen allemaal
  3. Gerda van Voorene:
    25 december 2017
    Hay lieve Kirsten!

Wat een mooie afsluiter van dit avontuur in Noorwegen. Een hele dikke voldoende en als kers op de taart de drie lieverds die je al die tijd hebt moeten missen. Geniet lekker daar met z'n vieren deze dagen en op naar een nieuw jaar!
    Dikke tuut xx
  4. Jetty:
    25 december 2017
    Wat een prachtig avontuur. Mooie herinneringen en super leuk om zo af te sluiten met z'n allen. Veel plezier
  5. Hanneke Feikema:
    28 december 2017
    Lieve Kirsten, ik lees net dat jullie inmiddels thuis zijn... fijn dat je daar zo'n mooie tijd hebt gehad. Een hele belevenis en veel ervaringen rijker. Succes met wennen en je laatste tentamens! ! Daarna ben je dan een échte collega van mij en wens ik jou een hele mooie werkplek toe waar je het mooiste beroep mag uitvoeren.
    Fijne jaarwisseling en tot ziens! ! Liefs Hanneke 😘
  6. Reina Braak:
    28 december 2017
    We hebben t prachtig gehad in Bergen . Was fijn om te zien waar je t afgelopen half jaar hebt doorgebracht . En nu het begin van een nieuw avontuur.
  7. Yvonne Vonk:
    28 december 2017
    Met plezier je verhalen gelezen Kirsten, je schrijft boeiend.
    Met mooie ervaringen en vriendschappen in the pocket op naar het grote mensenleven......ik wens je veel succes en een leuke job in 2018 😁👍🍀