Dag van vertrek

22 juli 2015 - Harlingen, Nederland

Dag van vertrek: 22 juli
Na maanden van voorbereiding en voorpret is het vandaag dan eindelijk zo ver! Ik ga mijn lieve vrienden Suus en Finn achterna voor een backpackreis van bijna 6 weken. Zij zijn er al, hebben al twee weken Filippijnen erop zitten. Ik sluit aan in Bangkok waar we nog een paar dagen met zijn drietjes rond zullen kijken en dan gaan Suus en ik verder met zijn tweetjes in Thailand. Finn gaat naar India waar hij een paar weken later stage gaat lopen. Toen Suus vroeg of ik met haar mee wilde naar Azië heb ik meteen ja gezegd! Supertof idee! Wel een beetje jammer dat ik haar daar straks achter moet laten maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ze er veilig en wel aankomt haha.

Ik vloog om 11.45 Nederlandse tijd, dus zijn papa, mama en ik op tijd vertrokken van huis. We waren natuurlijk veel te vroeg dus hebben heel Schiphol bijna wel twee keer bekeken. Het moment van afscheid werd telkens een beetje vooruitgeschoven (ofwel door mij, ofwel door pap en mam). Uiteindelijk ben ik door de douane gegaan, heb nog even gezwaaid en toen was het tijd om te gaan! Klaar voor de lange reis naar Bangkok. Ik zou in 3 uur naar Moskou vliegen waar ik twee uurtjes moest wachten voordat ik in 9 uur door zou vliegen naar Bangkok. Gelukkig allebei de vluchten erg aangenaam, een beetje turbulentie maar dat viel prima te overzien.