Georgetown, Penang

12 augustus 2015 - Georgetown, Maleisië

12 augustus t/m 14 aug

Dag 21: 12 augustus
Deze dag is weer een reisdag, we moeten 5,5 uur in de bus richting Penang. De bus zou om 10.30 vertrekken dus we waren ruim op tijd bij de busterminal. De bus had helaas een uur vertraging . Nadat ik stennis had lopen schoppen bij de bussenregelmeneer mochten wij toen de bus eindelijk kwam in de vip-lounge van de bus gaan zitten. Die stoelen zijn groter en hebben een stuk voor je voeten. Eindelijk vertrokken, maar eerst moest er getankt worden. Hier hebben we nog eens een halfuur staan wachten waardoor de bus uiteindelijk om 12.00 uur echt aan de reis begon. Al na anderhalf uur was er een stop van 30 minuten. Zo zouden we er natuurlijk nooit komen.. Gelukkig was dit de enige keer dat we onderweg stopten. Rond 17.00 uur kwamen we aan in Southbay waarna we de stadsbus verder moesten nemen naar Georgetown, de buschauffeur had volgens ons Gilles de la Tourette, het was zowel hilarisch als ontzettend irritant om bij deze meneer in de bus te moeten zitten. Hij bleef maar klappen en tikken op de maat van de muziek. In Georgetown aangekomen was het nog een klein stukje lopen naar het guesthouse. We hadden een gemengde slaapzaal geboekt. Het is een leuke knusse guesthouse met maar 12 bedden. De kamergenoten zijn lekker rustig, gelukkig maar! We kunnen wel een goede nacht slaap gebruiken! Na ons geïnstalleerd te hebben zijn we Georgetown ingeweest. Booking.com had ons beloofd dat we 400 meter van het centrum zouden zitten, dit was wel iets verder. We liepen over Campbell street, volgens de reisgids een enerverende straat. Nou viel dat even tegen, 19.30 uur en alles dicht en verlaten. Dus zijn we maar verder gelopen waar we op een gegeven moment in Little India terecht kwamen. Hier was het wel gezellig! We hebben wat gegeten en een rondje stad gedaan en zijn toen terug naar het hostel gegaan waar we nog een beetje Youtube hebben gekeken voor het slapengaan.

Dag 22: 13 augustus
De snoozeknop van de wekker was erg aantrekkelijk vanochtend. Uiteindelijk een uur later opgestaan en op zoek gegaan naar ontbijt. Volgens booking.com zat ontbijt bij het hostel in. Twee stukken brood die je zelf mocht roosteren en een pot jam.. Richting het centrum om een leuk tentje te zoeken waar we konden ontbijten. Je zou denken dat ze de Engelse invloeden hier wel doortrekken naar een Engels ontbijtje (onze magen kunnen 's ochtends geen rijst verteren) maar nergens iets te bekennen. En 9 van de 10 restaurants gingen pas om 12.00 uur open. Vlakbij Little India vonden we en bakkerij die ook ontbijt verkocht. Ze maakten al het bood zelf, heerlijk om weer volkorenbrood te eten na zo'n lange tijd. Een fantastisch ontbijt gegeten en vervolgens met de bus richting de Snake temple buiten de stad. Volgens de reisgids zouden de slangen langs het altaar kruipen, ze doen je niets omdat ze bedwelmd zijn door de muziekr en de wierook. Ook dit viel behoorlijk tegen, er liggen een aantal slangen naast het altaar maar ze zien er best nep uit. Je kon ook met een grote slang op de foto maar dit was best duur en vonden we zielig. Dus gingen we maar weer met de bus terug naar de stad. We zouden in een gratis shuttle bus rond de stad gaan zodat we uit konden stappen bij de highlights. Alleen bleken we in de verkeerde te zitten dus hebben we gewoon een rondje gereden. Eenmaal weer op het busstation zijn we met de bus naar het strand geweest. Lekker op het strand gelegen, de zonsondergang gezien, gegeten en weer terug naar het hostel. Dingen boeken voor de rest van de week en lekker gaan slapen!

Dag 23: 14 augustus
Nu wisten we waar we lekker konden ontbijten, dus uitgecheckt en met backpacks richting het centrum. Een goede bodem gelegd voor de rest van de dag! We mochten onze backpacks laten staan zodat we nog wat van de stad konden zien voordat we met de bus richting Cameron Highlands gingen. Nog een aantal Chinese tempels bezocht en een moskee en toen zijn we richting het busstation gelopen. Hier werden we met een bus naar een ander busstation gebracht waar we moesten overstappen. De bus richting Cameron Highlands zou om 13.00 uur vertrekken. Hier doen ze niet aan Thaise kwartiertjes maar aan Maleisische uurtjes. Om 14.00 uur eindelijk vertrokken voor een hobbelige en lange rit van 4,5 uur.